Ett finger till alla grillare

Vaknade och såg till min förtvivlan att marken var vit.
Jag har ju packat undan vinterjackor och vinterskor.
Var inte våren här för att stanna?
Sen kunde jag inte rå för att ett leende spred sig över mitt ansikte.
Haha, för alla de som redan tagit på sig kortbyxorna.
Haha, för alla de som redan haft sina första grillkvällar.
Jag blir så irriterad på dessa, de lixom struntar i våren.
Man kan ju inte fira midsommar innan valborg, eller?
Så åt alla dem kan jag inte göra annat än skratta nu när marken åter är vit.

Kommentarer
Postat av: Awwo

Du är då en skadeglädjens mästare min vän.....Lagom otippad med denna snö må jag säga. När jag i det vårsoliga Braunschweig tog mig för att via webben ta del av statusen på mitt fädernesland blev jag aningen förvånad! Men man vet ju aldrig med aprilvädret iofs:)

Själv blir jag glad av vårens täcken och när när grillarna kommer fram vet man att sommaren stundar, det måste väl inte bestämt vara midsommar för att man skall tillåtas grilla eller....

I egenskap av flitig läsare av denna annars så glädjegivande blogg måste jag nog erkänna att viss besvikelse infann sig i min själ efter att ha tagit del av detta inlägg....

2007-04-09 @ 19:31:12
Postat av: Karrow

Men hej, du känner väl mig. Lite sådär härligt lagom bitter. Man får grilla innan midsommar, men man får inte glömma att njuta av våren innan sommargarderoben tas fram. Innan kortbyxorna ska bäras är det vårjacka, vårskor o solbrillor som gäller.

2007-04-09 @ 22:35:42
URL: http://karrowbarrow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0