Liseberg

Igår var jag på Liseberg med SofLar, Emelie, Emelies syster/kusin och en kompis till henne.
Vi lämnade Linköping halv tio i den vita racerbilen.
Framme i Götet blev vi välkomnade med regn, ganska så mycket faktiskt.
Blivande lärare som jag är var jag självklart förberedd med regnstället.
De andra fick köpa regnponchos, endast 20 kr.
Vi började med Lisebergsbanan, SofLar skrek med kraft.
Därefter tog vi Balder, SofLar la av ett ca 1 minuter långt dödsvrål.
Jag fick näst intill bestående hörselskador.
Sen tog jag och Emelie kanonen, vilken rivstart det var.
Dagen gick fort, lämnade Liseberg runt sju, då var vi nöjda.
Trots regnet som höll i sig halva besöket var dagen mycket lyckad.
Inga köer och ingen trängsel.

Hela resesällskapet minus mig själv

Magväska och regnställ ska det va!

Vad vore väl en dag på nöjesfält utan sockervadd?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0