Yatzy

Efter två rejäla nederlag i minigolf och kubb var jag lite osäker på vad jag skulle ägna mig åt under semestern.
Kanske skulle krocket kunna vara min grej?
Med ett självförtroende i botten orkade jag inte ta tag i en provomgång.
Då, förra fredagen, blev jag erbjuden en match i yatzy.
Detta tärningspel har jag inte spelat sen fritistiden någon gång.
Reglerna visade sig vara mycket enkla, så matchen var snabbt igång.
Jag vann!!!
Sen dess har det blivit en hel del yatzy, om en säger.
Eleverna börjar väl tappa intresset något iom att deras fröken blivit manisk.
Det bästa är att jag har hittat något jag kan ägna mig åt i sommar.
Passar mig perfekt.
Lagom med motion, och passar perfa på soldäcket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0