Vem gör stoppknapparna?

image13

Här kommer ännu en intressant fundering.
Vem gör stoppknapparna på alla bussar?
Har tänkt på detta när jag varit utomlands och sett att knapparna ser likadana ut som hemma i Sverige.
Upphovsmannen/kvinnan måste tjänat en summa på dessa.
Hur många knappar är det på en buss?
Multiplicera det med alla bussar i världen så det blir det ett par knappar.

Sen får man väl dra bort de bussar som har "stoppsnören" att dra i.

Har sett på filmer att överdragen på bussätena också ser likadana ut som hemma.


Kommentarer
Postat av: Affe

Storartad fundering du bjuder på här... En sån uppenbarelse kan bara uppstå på krämstugan.
Vill dock tillägga att jag haft nöjet att plinga på en stoppknapp som var blå en gång, dom flesta är ju röda. (iof säkert samma tillverkare men det var ändå en stor dag i mitt liv)

2007-03-30 @ 23:58:20
Postat av: Karrow

Första gången tanken slog mig var på en buss i Spanien faktiskt, 2004 närmare bestämt. Alltså inte en krämtanke. Blåa brukar ju knapparna för barnvagnar vara va?

2007-03-31 @ 09:20:59
URL: http://karrowbarrow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0