Deklarera mera

Panik!!!
Skulle lite smidigt slänga iväg ett sms angående dagens höjdpunkt, deklarationen.
Hittar inga identifikationskoder.
Hmm?
Ringer skatteverket och får veta att jag har ändringar att göra.
Que?
Pappa, min banktjänsteman är i Tyskland och går inte att få tag på.
Ringer åter till skatteverket och får veta att några okända värdepapper har sålts.
Vilket var priset jag köpte dem för?
Hur i h.lvete ska jag kunna veta det?!
Fick ringa min konstiga spec.bank, som lyckades hitta aktierna.
De var dock köpta i ett annat namn.
Inte konstigt att jag inte hittade dem.
Sen ringa skatteverket igen, och klura ut hur jag ändrade deklarationen.
Hade nämligen skickat iväg den med fel summor några minuter innan.
Får prata med en tant som nämner brev och att internet inte är att lita på.
Är det därför någon skrivit internet och e-legitimation över hela papperna?
Lyckades till slut få ordning på det hela.
Förstår nu varför folk har ångest den 2 maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0