Morgonrutiner

I morse cyklade jag till jobbet 10-15 minuter tidigare än vanligt.
Jag mötte i princip inte en kotte.
Tänk att folk är så fasta i sina morgonrutiner och tider.
Kan ge mig den på att de flesta lämnar sina bon exakt samma tid varje morgon.
Jag brukar nog oxå göra det, undantag idag då jag hade andra arbetstider.

För länge sen när Så funkar det gick på radion diskuterade de detta lite.
Det var nån som frågade varför snoozetiden är olika på olika klockor.
Berodde det på att alla inte skulle gå upp i samma minut.
Säg att de flesta har alarmet på 06.30 och snoozar en gång (5 min), då kommer många att gå upp samtidigt och ev. lämna sina hem samtidgt, och trängas på bussar och cykelvägar samtidigt.

Kanske inte en så dum teori ändå efter min upplevelse imorse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0