Nu ska det börja motioneras!

Känner att hösten bidrar till ett ovanligt stort sötsug.
Idag köpte jag en liten chokladbit på vägen hem från jobbet.
Dock kändes det inte så farligt iom att jag gick till Lambohov idag.
Hade som löfte att idag skulle mitt nya motionliv börja.
Det är inte så att jag känner nån tjockispanik, men det bör ju stoppas i god tid.
För mindre än ett år sen var jag igång med mina långpromenader på allvar.
Jag och MalSjö möttes vid Ryd C 06.00 och vandrade 1 h innan jobb/skola.
Nu har det blivit dåligt med detta.
Den enda motionen jag får är mina cykelturer till och från arbete, som är av varierande längd.
Minst 3 h promenad i veckan är målet.
Det ska jag nog lyckas med, nu när man har Stångån med sin fina runda så pass nära.
Bara fågeljävlarna håller sig undan.
Så den här veckan är det 2 h promenad kvar då.
Räknas den kommande shoppingrundan i Stockholm?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0