Pastagratäng

Jag vet inte hur man stavar gratäng, men i detta inlägg kommer det stavas som jag nyss skrev.

Igår var det dags för ett KArwo matlag.
Karro och Arw lagar mat betyder det, kom nyss på det.
Finurligt!

Jag var sugen på nåt spicy o Arw ville sprida sin tyska pastagratäng vidare, så den fick det bli.
På tyska heter den nåt i stil med Nudelkfhsdfknas.

Ingredienserna var:
Köttfärs
Taco krydda (rejält spicy)
Krossade tomater (på burk)
Paprika
Champinjoner
Lök
Pasta (rör)
Ost

Köttfärsen, kryddan, krossade tomaterna och "grönsakerna" tillreddes till en köttfärssås.
Pastan kokades.
Sen lades pastan i botten av en ugnsform, köttfärssåsen hälldes över och toppades med en jädrans massa ost.
In i ugnen i ca 20 min, sen klart att äta.

Till detta serverades sallad.
En klick creme fraiche saknades on the side.

Nu ska jag äta upp resterna som blev över.
Smaskens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0