St Trinians

?????
Vad var detta?
Hade återigen inte läst så noga vad filmen handlade om, men denna handling och genre var helt oväntad.
Hade jag vetat detta hade jag förmodligen aldrig sett den.
Filmen hade tydliga Roald Dahl influenser, och påminde även om någon sådan där skum brittisk serie som alltid gick på Sommarlovsmorgon förr om åren.
Rupert Everett som spelar två roller i filmen är lika otäck som Johnny Deep i Kalle och Chokladfabriken.

Nu kanske ni undrar vad filmen handlar om.
Jo, eleverna på flickskolan St Trinians ska rädda sin superstörda skola genom en tavelstöld.
Alltså, de ska stjäla en tavla för att sen sälja den och tjäna en kosing.
För att komma åt tavlan tvingas de ställa upp i frågetävling som äger rum på museet där tavlan finns.

De flesta tror nog nu att jag inte alls gillade filmen, vilket är delvis sant.
Dock fanns det något som tilltalade, vet inte riktigt vad.
Ungefär som med Kalle och Chokladfabriken.
Stundtals spårar filmen ur så pass att jag borde stängt av, men ändå fortsätter jag titta och tycker att det faktiskt är ganska underhållande.
Väldigt konstig film.
Skulle vara helt omöjlig att betygsätta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0