Brunstkalendern/Flickan under gatan

Har läst två böcker de senaste veckorna.
Först var det Brunstkalendern av Emma Hamberg.
En lättläst bok som var hyfsat underhållande för stunden.
Lite för tjatig och upprepande för min smak.
Lämnade mig oberörd vilket inte är ett toppbetyg för en bok.



Därefter läste jag Flickan under gatan av Roslund/Hellström.
Har läst deras tidigare böcker, och precis som dem tar denna upp hemska samhällsproblem.
I denna är det gatubarn som står i fokus.
Hur de lever under Sthlm:s gator i en värld som för de flesta är helt okänd.
När sista sidan var läst hade jag många tankar kvar.
Så ska det vara med böcker.
Möjlighet till diskussion är ett måste om de ska bli ihågkommna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0