Långpromenad

Idag i det härliga vädret tog jag en rejäl långpromenad till Slaka.
Till Lambohov hade jag sällskap av Erika.
Vi hade inte hunnit längre än till Flamman när första incident inträffade.
En utländsk man körde ifatt oss med sin permobil.
Hans svenska var inget att skryta med direkt, men vi förstod iaf så pass mycket att han hade en flytväst på sig och var på väg till Göta Kanal.
Tror även att han ville ha oss med, samt att han skulle dricka en helsikes massa öl.
När han kört vidare diskuterade vi vad vi skulle gjort om han fortsatte köra efter oss hela vägen till Lambohov.
Jag hade som förslag att vi skulle bege oss ut på svår terräng.
Erika hade ett bättre förslag som innebar att vi endast behövde hoppa över staketet som var precis till vänster.
Ett bra förslag, lite rått men roligt och sant.

Vi köpte en varsin Loka på Shell vid Gamla Linköping som vi drack upp i Valla Skogen.
Det var mycket varmt ute.
När vi satt i skuggan och vilade gick några pensionärer som pratade norska förbi.
"Då fick vi se några norrmän också", sa jag.
"Jag trodde de var från Norge", sa Erika.
Hon trodde att norrmän hette norrlänningar, och att jag menat att de var från Norrland.
Hahaha! Rolig tjej det där!

Strax innan skolan svängde Erika av mot sin mammas hus.
Jag fortsatte mot skolan där jag snabbt fick en lektion i hur man låser upp och larmar av bygget.
Sen bar det av mot Slaka.
Slutet av promenaden var jobbig p.g.a. värmen.
Bytte snabbt om till bikini när jag kom hem och tog tillsammans med mamma några turer genom vattenspridaren.
Skönt!
Sen la jag ett sol, dock ett kort sådant eftersom det blev molnigt.
Lagom till jag åkte hem kom solen tillbaka igen.
Typiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0