Sthlm med mamma

Igår åkte jag och min mor till huvudstaden.
Vårat mål med resan var inte shopping utan främst att strosa och kolla i butiker som inte finns här hemma.
Bussen gick 07.55, och vi var framme strax efter halv elva.
Mamma var främst intresserad av inredningsbutiker.
Lagerhaus och Svenskt Tenn var huvudattraktionerna.
Vi hittade mycket fina grejjer, men shoppade inget då det skulle vara lite krångligt att transportera hem på buss.
Jag köpte en blus och en klänning samt ett paraply då ett störtregn överraskade oss.
I övrigt var det strålande sol i Sthlm hela dagen.
Kan säga att vi inte var förberedda på det, utan hade både långärmat och jacka med oss.
Till lunch åt vi kinamat, smaskigt!
Vi tog även en förlunchfika på Waynes.
Deras juice var kanon, färskpressad apelsinjuice är man inte bortsämd med.
På hela dagen såg jag bara en kändis, Dilba.
Jag såg typ bara en lodis också.
En aning besviken faktiskt.
Utöver det var dagen kanon!
Kom hem halv tio, då med en ganskA rejälv fotvärk.
Det blir mycket gång när man är i Ståckhållm. (notera uttalet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0