Filmer i påsk

Under mitt påsklov har jag sett flera filmer.
Alla mer eller mindre bra faktiskt.

Startade med Solstorm någonstan utanför Sundsvall.
Har läst boken innan, men hade glömt slutet.
Ganska bra, dock inte så bra som kritikerna tycks tycka.

En kväll ägnade jag mig åt animerade filmer.
Först Surf's up, ganska rolig emellanåt.
Därefter Bee Movie som jag tyckte var något bättre.

Tyckte sen att en komedi vore på sin plats.
Det blev Heartbreak kid med Ben Stiller.
Den kan jag varmt rekomendera, riktigt rolig.

Lite historia får man inte heller missa.
Elizabeth, the golden age fick det bli.
Den var helt okej.
Jag gillar historiska filmer.
Extra kul nu när jag sett the Tudors också.

På tåget hem igår la jag ett kik på Last king of Scotland.
Riktigt bra, blev berörd och det är ju alltid ett extra plus.
Om jag inte minns fel fick han som spelade Idi Amin en Oscar, och det var inte mer än rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0