Finalen

Det blev väl ingen vinstskräll igår direkt.
Charlotte kammade som väntat hem segern, men Sanna var inte långt ifrån.
Här nedan följer några av mina kommentarer om finalen.

1. Hero - Charlotte Perrelli
    Snygg show, bra låt. Bra chans i Belgrad!

2. That is where I'll go - Sibel
    Gårdagens bästa låt enligt mig. Trodde den skulle komma på en bättre plats. Tittarna svek tyvärr.

3. Just a minute - Rongedal
    Här fattade jag inget. Hade tippat den i botten, men nu blev det väl en fjärdeplats.
    Twinsen verkar vara ett  par trevliga grabbar, något de nog vann mycket på.

4. Hur svårt kan det va - Linda Bengtzing
    Var var tittarnas röster??? Konstigt som bara den. Linda var något övertänd igår.

5. I love Europe - Christer Sjögren
    Vissa rasar mot den här låten, men jag diggar den.
    Hade den vunnit hade jag väl förmodligen inte låtit lika positiv.
    Jag skrattade mig igenom hela framträdandet.

6. Thank you - Amy Diamond
    Hamnade väl på tippad plats.
    Tjejen är dock den som imponerat mest på mig under årets schlager.
    Vilken stjärna.

7. Empty room - Sanna Nielsen
    Jag höll på Sibelballaden i denna fight, men när Sanna sjöng kokade Globen.
    Helt klart värd andraplatsen och tittarnas 12 poängare (132 p).

8. I lågornas sken - Nordman
    Jag säger bara Dia Psalma och Maria hon går på vägen, eller vad den heter.

9. Upp och hoppa - Frida feat. Headline
    Headline är nog den gulligaste jag sett.
    Låten är ett riktigt lyckopiller, men i Belgrad, njae.

10. Lay you love - BWO
      Ta bort Alexander Bard och den mystiska kvinnan så går det nog bättre nästa gång.
      Låten gick inte hem hos mig.

Det var det!
Snart är det ESC, så schlagern är inte över, den har bara börjat!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0