Schlagerhelgen

Igår åkte Emma och Evelina hem.
Jag spenderade söndagen på min soffa, med till en början spränghuvudvärk.
Därefter gjorde jag ett ryck och städade min lya som var i behov av det efter lördagens brakfest.
Här nedan kommer en sammanfattning av fredagen och lördagen.

Fredagen blev väldigt lugn.
Mötte upp Emma och Evelina på Tornby där de plöjde igenom inredningsbutikerna.
Jag hade lite bråttom då Sofia skulle klippa och färga mig, så jag sprang ganska direkt till Willys och handlade inför helgen.
Sofia hämtade mig utanför systemet och så bar det av hem.
Hon hade dock glömt pensel och bytta, så det blev bara en klippning.
Färgningen fick vänta till dagen därpå.
Emma och Evelina kom ett tag senare, då åt vi mat och kollade på TV.
Sen gick vi och la oss, pratade lite om böcker innan vi somnade.

I lördags begav vi oss till stan strax efter tio.
Jag hade bara ett mål, ett par svarta shorts.
Hittade ett par på HM som jag inhandlade.
Efter det shoppade jag inget då det har blivit för mycket av den varan på sistone.
Vi mötte Sofia och gick till Steve's och lunchade.
Efter stan färgade Sofia mitt hår.
Emma och Evelina tog ytterligare en tur till Tornby.
När de kom tillbaka började vi dona med kraft.
Fixade till oss samt lagade mat.
Det blev lite stressigt.
Janet och Fia fick sitta själva med mitt barngeni medan vi åt.
MalSjö joinade oss oxå, men först fick hon åka med Sofia till Martin och hämta Singstaret.
Lagom till att de återvände kom Clink och Hanna.
Vi hann sjunga upp i över en timme innan det var dags för MelloDello.
Challe entrade festen precis i rättans tid.
Schlagern avnjöts till ett rejät tjatter, trots talförbud.
Är medveten om att jag sjäkv bidrog en hel del till sorlet.
I slutet av schlagern anslöt sig även Linn och Annie.
Efter schlagern tog vi åter fram singstar, men avslutade förfesten med lite Mega Dance och Millencolin.

Till stan tog större delen av gänget en stortaxi.
Jag, Emma och Evelina tog istället en promenad då vi missade taxin eftersom Evelinas leg. var snyggt undangömt i hennes jackficka.
Utanför Harrys fick vi till en början tjata lite på den snälla ordningsvakten eftersom Hanna inte hade åldern inne.
Under allt tumult dök han upp, den store legenden.
BJÖRN BORG!
Vi tjattrade lite med honom och tog några kort.
Tyvärr har jag inga på min dator, men jag ska be Emma skicka över dem så fort hon är online.
Vill ju dela med mig av detta otroliga ögonblick.
På Harrys och BK röjde vi, men strax innan två tappade jag gnistan.
Tog en "härlig" promenad hem i snöslasket.
Strax efter tre kom masjävlarna hem.
Efter att ha öppnat åt dem och lyssnat på deras sammanfattning av den sista timmen somnade jag gott.

Detta blev ett långt inlägg, och ändå har jag säkert glömt en hel del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0