Nu är det jul igen

Så, då var det snart första advent, och därmed också snart jul.
Idag handlade jag de första julklapparna.
Vi ska ha julfest på jobbet imorn med julklappsspelet.
Jag gick in på Store och fyndande, de har nämligen Stänga-butiken-rea.

På fredag ska jag till kyrkan på adventssamling.
Det borde ge lite julkänsla.
Sen har vi julpysseldag och luciafirande som väntar.
Inte nog med det, den 17 dec ska jag tillsammans med min mamma och syster på Peter Jöbacks julkonsert i Cloetta Center.
I år måste julkänslan bara infinna sig.

Jobbar man inom skolan så får man ju väldigt mycket julkänsla bara av att gå till jobbet.
Inom mitt område blir det nästan lite extra då många barn får uppleva julen och alla traditioner för första gången.
Blir dock säkert som vanligt att jag sitter där på julafton och tittar ut på en grön gräsmatta och undrar varför Kalle Anka går på TV i oktober.
För det är väl oktober?
Eller?
Va, är det julafton idag???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0