Mellodello, deltävling 1

Jag får väl säga att jag tycker att typ rätt fyra låtar tog sig vidare.
Höll på Scotts och Alcazar, men Emilia var helt ok, och af Ugglas var ju den bästa balladen då Shirleys låt sög.
Har inget mer direkt att säga om bidragen.
Tror ingen av dessa fyra låtar vinner, har högre förväntningar på kommande veckors bidrag.

Om nya röstsystemet kan jag bara säga att jag inte förstår hysterien kring det.
Duellerna gjorde ju bara att det blev mycket mer spännande.
Tänkte först att det var dumt med för många chanser för varje bidrag, då de i ESC bara får en (två om man kvalar).
Men som Emma sa, att ju mer man får lyssna på låtarna, desto större är ju chansen att folket röstar på låten och inte på artisten.
När vi i Sverige skickat våra största artister har ju inte det alltid hjälpt, se på the Ark och Perelli.
Utomlands spelar det ju ingen roll vilket namn vi skickar, de är ju oftast helt okända utanför Nordens gränser.

Senaste årens vinnare har ju även visat på hur viktigt det är med en bra show.
Vad hade Dima Bilan haft för chanser utan Plutjenko ( ellerr hur det nu stavas)?
Lördagens shownummer var väl sådär.
Alcazar som hade en bra upptempolåt får nog ta och fila på det till finalen.

Men visst är det härligt nu när det är igång!!! :)
Fem veckor kvar, sen blir det ESC uppladdning, och vips så är det ESC och sommar.
Najs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0